Monday, June 20

Bara så ni vet:

Hej. Kameran är borta och jag kan inte fota något nuförtiden. Synd. Jag har bordet fullt av projekt och det skulle vara kul att visa och få lite pepp. Det är lätt hysteriskt. Jag gör ungefär det här:

1. Min midsommarklänning (samma som den förra, nej den blev inte klar.)
2. Dotterns midsommarklänning - slöjdar ihop nånslags folkdräkt på ren improvisation inspirerad av alla tyska småflickor i dirndl. Bra tradition, tycker jag, inför härmed samma i Sverige. Broderar sommarblommor på kvällarna framför TV:n.
3. Nya inneskor av mocka till dottern.
4. Uteskor (samma modell som inneskor) av ett par gamla skinnstövlar som jag slaktat. Till dottern. Sitter nu och googlar reda på hur man sätter fast yttersulor. Och om man borde ha nånslags hålfotsstöd. Och sånt. Hur gör man skor? Nån som vet?
5. Gardin av gammalt lakan. Strax klar.
6. On top of it: Försöker klä in en skarvkontakt med något snyggt, typ tyg, eftersom den ligger på byrån och är synlig hela dagarna.Inte nödvändigt precis men...ja...man kan ju.
7. Och just ja, på väggen hänger en underbar sidenklänning från sjuttiotalets Indien som jag ska göra om nån gång så att jag kan börja använda den själv. Just nu hänger den som inspiration. Den är sjukt stor eftersom den tidigare ägaren är typ två meter lång och den är fotsid.
En vacker dag kanske kameran dyker upp, då blir det fest. Tills dess ska jag utnyttja tiden till att göra klart och inte blogga så mycket eftersom det blir så trist utan att kunan visa. Här är en flicka i dirndl i alla fall: 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...