Sunday, June 12

Stixperiment

Är det roligare att diska om man har fin trasa? Ja, lite.
Jaha, här sitter jag och stickar en vintermössa eftersom jag råkade komma över en sån bra bok på biblioteket igår: Stickning- ett hantverk att utveckla. Full med helt sinnessjuka mönster och tips på hur man utför dem. Stilen på grejerna i boken är lite sådär kulturtantsgeometrisk och verkligen inte min grej (Författaren Britt-Marie Christoffersson var med och startade Tiogruppen, så ni kan tänka er) men teknikerna är fantastiska och jag har suttit ute i kvällssolen i timmar ikväll och stickat konstiga små provlappar. Framåt tiotiden högg jag lite ullgarner och satte igång med en experimentmössa. Nu är jag inne på ett rätt avancerat improviserat varv och har ingen lust i världen att gå och lägga mig fast vi ska upp svintidigt och åka på söndagsutflykt. Så jag bloggar lite istället.

Stickprover ur boken. Trés cool.
Disktrasan ovan är förresten förra veckans stickexperiment. Kände för att göra något nyttigt medan jag såg på film. Vi hade en egenstickad disktrasa förut som bara höll och höll, vi hade den säkert i två år, bara slängde med den i tvätten nån gång i veckan. Superbra.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...