Monday, January 2

Borde önskat mig

I jul bad jag uttryckligen att inte få en massa saker, eftersom jag avskyr att få sånt jag inte vill ha. Jag känner mig skyldig att använda sakerna ändå samt spara dem i oändlig tid, amen, och blir bara olycklig av det. Så jag fick inte så mycket prylar utan mest action aid-getter, och det var ju skönt och bra och ehm, lite tråkigt.

Saker jag borde ha önskat mig i retrospektiv:
 Världens finaste halsband från den lilla blå byrån

Kan man säkert göra själv, eller ännu hellre köpa. Så ljuvliga.

Jag har inte tålamodet att göra sådant just nu. Vad jag har tillverkat på sistone: sytt ihop två babylakan  till babypåsklakan, vilket tog tio minuter. Sytt varma babyjeans av gammal merinoulltröja UTAN ATT NÅLA - gissa hur de blev? Coola, kan man säga om man vill vara snäll. Skeva, skulle en petimäter säga. Jag säger: Varma och coola.

Har tyvärr inte tålamod att ens hämta en nålask eller mäta ordenligt, för om jag vet att om saker inte blir klara inom en halvtimme efter att jag satt igång så kommer de att ligga i månader. Jag önskar att jag hade tiden att sitta stilla, långsamt och ordentligt virka någonting utsökt, men så är det inte just nu. Om ni har tur kommer det bild på jeansen i alla fall.

1 comment:

  1. Halsbandet ser underbart vackert ut, men en get är ju ialla fall en get. Ser fram emot jeansbilden...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...